7 Haziran 2007 Perşembe

imtiyazlı dostlarımıza...

Ben anlamiyorum Turkiye'nin AB cabasini.. hos bir sekilde kabul edilebilir olacagi da dusunulse yine de "imtiyazli ortaklik" taniminda AB'nin Turkiye icin dusundugu gelecegi anlamakta gucluk cekiyorum..Kendime su soruyu soruyorum donup dolasip ve AB uyesi ulkelerin ayni soruyu soracak kadar akilli olup olmadiklarini merak ediyorum.. Soru Su.. Biz zaten imtiyazli bir ortak degil miyiz?

Neden mi? Turkiye AB nin uyesi olmayip da Gumruk Birligi'ne dahil tek ulkedir.Farkli yorumlara acik bu uyelik,Turkiye'nin yararina mi olmustur yoksa,Gumruk Birligi anlasmasından dogan ve uzerine dusen yukumlulukleri hic sasirmayacaginiz bir sekilde yerine getirmeyen AB tarafindan Turkiye'nin gozunu boyamak icin onune atilmis bir parca et midir belli degil.

Neden mi? Butun uluslararasi organizasyonlarin icinde Turkiye,AB safinda yer aliyorken ve sayin AB bize gelip avrupa guvenlik birliginin icinde yer teklif ediyorken nasil oluyorda biz bu arkadaslarin ortagi olamiyoruz.

Neden mi? Turkiye butun spor dallarinda Avrupa bolgesinin icinde yer alir. Hatta ve hatta Israil bile Avrupa kultur bolgesinin icinde olarak algilanir. Peki sayin Fransa'nın cicegi burnunda baskani nasil oluyor da ilkokuldaki cocuklara bunu acikliyor merak ediyorum.

Neden mi? Egitim alt yapisi calismalarinda.. IASTE,AIESEC,ERASMUS, SOCRATES ve adini hatirlayamadigim sayisiz ortak paylasim ve degisim programlarinda Turkiye neredeyse yuzde yuz Avrupa bolgesine entegre haldeyken yine soruyorum bundan daha fazla getirisi veya Turkiye acisindan kazanc olarak atfedilebilecek nasil bir imtiyaz sunuyorlar kendileri acaba?

Neden mi? Avrupanin kurucu ulkeleri ile dis ticaret hacminin tavana vurdugu su gunlerde,onlar surekli bizden ucuza mal alip ayni mali kendi ulkelerinde etiketleyip yine fahis fiyatlardan satarken ve Turkiye gibi kuzu bir ulke bunu halihazirda kabullenmis gorunurken nasil oluyor da hala boyle bir teklif olusuveriyor o kendini cok essiz sanan akillarda?

Vallahi ben anlamiyorum.. bu konuyla ilgili siyaset olsun,yakin tarih olsun bulabildigim her turlu kaynaktan farkli bakis acilarini inceliyorum hicbir kitap veya kaynak bunu benim yorumladigimin disinda bir mantikta yorumlamiyor. Ancak ne zaman Televizyonu veya yuksek tirajli bir gazeteyi acsaniz aksi yondeki AB yandasi kritik veya yazilardan gecemiyorsunuz.

Birileri,ya biz he dedikce bizi kandiriyor.. ya da hakikaten biz boyle bir muameleyi hak ediyoruz.

Kuyruk acisi,baska tek soz bulamiyorum..

Imtiyazli AB dostlarimiza,

Saygilarimla..

satırbaşında...

Hiç yorum yok:

 
Site Meter